
Botswana var för mig en ny upplevelse.
Såååå mycket djur.
Såg säkert 60 vildhundar, 10 leoparder och 60 lejon.
Helt fantastiskt.
Safarin i Botswana skedde i Okavango deltat som är ett stort vattenområde.
Så fräckt att se djuren gå eller springa i vatten.
Området bjöd också på allt från gräs savann till skogs savann och vattenområden.
Hela Afrikas natur skillnader visade sig utom ren öken


/
Att kunna fota Afrikas djurliv i vatten var något som jag inte kunnat tänka mig innan jag åkte hit.
Men Okavango deltat är ett flodområde så det bjöds mycket av detta.
Jag bodde i tält på savannen och hörde både Lejon och Hyienor som lät på natten.
Mysigt sätt att få somna till deras musik.

Jackalerna lekte dragkamp.
Antiloper visade upp sig och fans i jätte stor mängd.
Allt från Eland antilop till Kudu, Inpala och Stenbock mfl visade upp sig.
Lejonen kom fram till vattenhålen. Att få en stor drickande hane är inte fel.

Så många fototillfällen och helt fantastiskt med att få se så många djur och samtidigt leva vildmarksliv i tält och camping på savannen.
Jag har tidigare bott på en rad lyxiga lodger men det här kändes som äkta safari. Jag såg framför mig filmen Mitt Afrika med Meryl Streep.
Att komma från safarituren till vårt tältläger och få kvällsmat vid öppen eld.
Sådant är lycks och livets krydda.
